niedziela, 24 sierpnia 2014

Dżem malinowo-melonowy z miętą


Mój pierwszy własnoręcznie przygotowany dżem gotowy! Powstał z połączenia malin i melona. Jest bardzo winny i dosyć kwaskowaty. Konsystencja jest gładka i aksamitna, gdyż maliny wcześniej przetarłam przez sitko. Całość dopełnia mięta i skórka z limonki. Polecam!


Składniki na 4 słoiczki o pojemności 250 ml:
  • 500 g miąższu z melona
  • 350 g malin
  • 300 g cukru 3:1
  • 1 limonka
  • kilka listków mięty

1. Zmiksować miąższ z melona z malinami i sokiem z limonki (skórkę zachować).
2. Puree przetrzeć przez gęste sitko, wymieszać z cukrem i zagotować.
3. Od czasu zawrzenia gotować 4 minuty, ciągle mieszając. Zdjąć z ognia, do gorącego dżemu (będzie rzadki, ale po pasteryzacji i stygnięciu zgęstnieje) wrzucić drobną posiekaną miętę i skórkę z limonki. Wymieszać, zostawić pod przykryciem przez 3 minuty.
4. Całość przelać do wyparzonych słoików*, zakręcić i poddać pasteryzacji**.

* Wyparzanie słoików - Słoiki i nakrętki umyć pod gorącą wodą, włożyć do piekarnika nagrzanego do 100 stopni na 10 minut.
** Pasteryzacja - napełnione słoiki włożyć do piekarnika nagrzanego do 100 stopni na 20 minut. Po tym czasie wyjąć i odstawić do całkowitego wystudzenia.

 
Przepis pochodzi z magazynu Moje Gotowanie

4 komentarze:

  1. wygląda przepysznie! uwielbiam takie domowe przetwory :) ja narazie robiłam tylko dżem z moreli, z limonką kardamonem i wanilią ale moze i ja skusze sie na cos z malin :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. ja dopiero debiutuje w przetworach i chyba mi się spodobało ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post! ;))

    Pozdrawiam

    _______________

    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. super, nie wiedzialam ze mozna tez w piekarniku pasteryzowac.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...